zapthemall is dood, lang leve zapthemall.

2/10/2017

Zap them all, ofwel: 'zap ze allemaal' is 14 jaar lang onze trouwe mailingpartner geweest. 14 jaar lang heeft hij miljoenen mails verstuurd voor zapklanten. 14 jaar lang heeft hij heel wat mensen gelukkig gemaakt.


 

zapthemall … we zullen je missen.

zapthemall, onze mailingtool, bestond 14 jaar en was toe aan een nieuwe versie. We kregen immers heel wat vragen voor uitbreiding zoals

  • optimale weergave van afbeeldingen op retinaschermen
  • meer flexibiliteit en mogelijkheden bij de opmaak
  • responsive weergave voor gsm
  • ontwikkeling van een app
  • segmenteren van contacten
  • a/b testing

 

We hebben lang getwijfeld om een 4e versie van zapthemall te ontwikkelen. Maar de server- en ontwikkelingskosten waren te hoog om te kunnen blijven concurreren met andere mailingtools waarbij 'mailings verzenden' hun ‘core-business’ is. Denk hierbij maar aan Mailchimp, SendinBlue… of dichter bij huis:  Flexmail.

We hebben, met spijt in ons hart, beslist om zapthemall geleidelijk aan stop te zetten.

De aanloop naar de stopzetting hebben we heel zachtjes aangepakt. Tot 10 maanden op voorhand hebben we hierover gecommuniceerd naar onze klanten.  Het kwam als een schock voor heel wat klanten. Maar iedereen had ook begrip voor onze belissing.

Als we dan lezen dat bv Mailchimp met 670 mensen werkt en 100den servers heeft draaien… Dan sterkt dit onze beslissing. Dit zijn organisaties waar wij als klein visje niet tegen op kunnen en dit bevestigde dat onze beslissing de juiste beslissing voor zap is.

Zapthemall is dood. Maar zap is alive and f***ng kicking!

 

Zapklanten missen zapthemall. We hebben heel wat fijne reacties gekregen, maar ook mails met smeekbedes om zapthemall verder te zetten.


zap